Kun yhtäkkiä uni ei tulekaan

 

Mä yritän edelleen toipua 2 vuoden takaisesta romahduksesta ja se on sujunut kohtuu hyvin kuntoutuspsykoterapian ja lyhennetyn työajan tuella. Mä oon tehnyt 11kk 50% työaikaa. Joulukuussa työaika nostettiin 80%:iin. No siitäkin mä olin 1 kokonaisen viikon kipeänä kotona ja nyt tämän viikon lomalla. Töissäkin oli melko rauhallinen viimenen viikko. 

Mutta mitä tää nyt on? 

Mun viikon loma alkoi perjantaina. Samana iltana en saanutkaan unta, vaikka olin tosi poikki. Lopulta mä valvoin sängyssä vielä aamulla 5.30! Nyt mun rytmi on sit aivan sekasin ja 6 yötä on menny täysin pieleen, kun mä en vaan nukahda, vaikka oon sairaan väsyny. Mä oon kattellu kelloa lähes joka yö vielä 3-3.30 välillä. Sit en oo enää uskaltanu. En siis tiedä millon mä oon nukahtanut. 

Heräämiset on yhtä tuskaa ja sängystä nousemiseen menee pitkään. Mulle on vapailla  normaalia herätä ihan kohtuuvirkeenä ilman kelloa 7-8 aikaan. Nyt on todellisia vaikeuksia vielä 10 aikaankin.
Mulle ei oo tämmöstä tapahtunu varmaan ikinä, edes pahimpiin loppuun palamisen aikoihin. Joskus ehkä yksittäisiä satunnaisia kertoja jotain vastaavaa, mutta tää on jo ihan hullua. 

Kyllä tässä alkaa jo pelottaa, kun maanantaina pitäisi palata takasin työrytmiin, mutta yrityksistä huolimatta mä en pysty nyt nousta edes rauhalliselle loma-aamun kahville 9 aikaan, kun kello soi ja kissat vaatii aamuruokaa. 



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mikään ei muutu jos mitään ei itse muuta

Sanataiteilua talviretkeltä

Miks ihmeessä mä vieläkin oon varhaiskasvatuksen lastenhoitaja?